Exposicions Temporals a Barcelona. Museus, Galeries, Fundacions … Horaris i preus.
actualitzat a 20 de febrer de 2018 – Exposicions Barcelona
[divider]
Lita Cabellut a la Fundació Vila Casas
Un gran reconeixement a la seva trajectòria artística a les sales on va començar la seva carrera, recull de totes les seves cèlebres sèries.
Fins al 27 de maig de 2018. Llegir més
[divider]
Loving Vincent (film)
No és una exposició, sinó una pel·lícula excepcional: 12 olis per segon que donen vida a la pintura de Van Gogh amb el fil conductor del jove Armand, fill del carter Joseph Roulin, encarregat de lliurar l’última carta de Vincent al seu germà Theo. A manera de thriller, recrea la vida de Van Gogh a Arles, on somiava amb crear una germanor de pintors que canviés la història de l’Art. I el film ho proposa mitjançant la seva pintura, perquè com va escriure Mamin Uría en el nostre facebook cada pinzellada era un batec i cada color una recerca. La pintura de Vincent és un misteri indesxifrable en si mateixa, però la pel·lícula aconsegueix un prodigi inesperat: el tormentós traç i els furiosos empastaments humit sobre humit de Van Gogh cobren vida. Hi ha moments en què els llenços de Vincent semblen pintar-se davant els nostres ulls, vaig arribar a emocionar-me. Com a experiència visual és inoblidable.
Estrena: 12 de gener de 2018
Per cortesia de Karma Films hem sortejat 2 entrades dobles entre els nostres subscriptors. Els afortunats han estat Pedro José Labrador i Pepa Donado Martínez.
Per conèixer més sobre Vincent a Arles no es perdin Los Girasoles como nunca se los habían contado No hi ha spoiler, al contrari: per necessitat del guió la pel·lícula fa referències tàcites a situacions que mereixen conèixer-se.
Llista de cinemes: web de Karma Films
Tràiler: Youtube
[divider]
Miró i Artigas: «Ètica i estètica»
La relació de Joan Miró amb l’extraordinari ceramista Josep Llorens Artigas va ser simbiòtica, perquè eren dues ànimes bessones. Miró volia experimentar «més enllà del cavallet» i va trobar en Artigas la seva ànima bessona, no solament capaç d’adaptar el simbolisme mironià, sinó d’esperonar la creativitat de Miró en el nou mitjà expressiu, lluny de l’art decoratiu del «plat i la tassa«.
A Barcelona tenim dos bons exemples: el mural de l’antiga terminal de l’aeroport (ara T2) i el mosaic del Pla de l’Os a Les Rambles. No es perdin el nostre article Llorens Artigas, el alquimista on aprofundim
en el seu treball conjunt. En morir Artiges, Miró va seguir treballant amb el seu fill Joan Gardy Artigas, per exemple en la «Dóna amb ocell» del Parc de Joan Miró.
Fruit de quatre dècades de treball conjunt van néixer també petites peces, en les quals l’estètica -i l’ètica- mironiana adquireix volum i noves textures que només el mestratge d’Artigas va ser capaç de cristal·litzar, entroncant amb un ancestral art primitiu: Des de l’origen dels temps la humanitat ha intentat representar la seva relació amb el cosmos, fins que va arribar Miró i va ser tan genial que sembla fàcil.
A la Galeria Mayoral: Consell de Cent, 286 (Balmes/Rambla Catalunya)
L-V de 10 a 14h i de 16 a 20h. Dissabtes, d’11 a 14h.
Del 19 de gener Fins al 14 d’abril
[divider]
El moviment Arts & Crafts al MNAC
Una exposició deliciosa i amb un gran rerefons social. William Morris va liderar un moviment obstinat a acostar l’Art i la Bellesa a les classes populars que alimentaven la revolució industrial.
Tota la informació i una reflexió sobre la seva vigència en l’article dedicat: Llegir Més
[divider]
Brassaï a la Fundació Mapfre
«La nit suggereix, no ensenya. La nit ens troba i ens sorprèn per la seva estranyesa; ella allibera en nosaltres les forces que, durant el dia, són dominades per la raó» (Brassaï).
Batejat per Henry Miller com «l’ull de París», la seva capacitat evocadora va crear instantànies que són autèntiques icones. La seva fotografia nocturna destaca per la subtilesa i elegància amb la va ser capaç d’abordar la nit parisenca. El seu ús de la il·luminació dirigida, molt contrastada i ocultant el focus de llum, és magistral. Lluny de la fotografia documental, la seva forma de compondre s’acosta a la imatge trobada, propera al surrealisme.
Si desitgen recórrer la seva obra els suggerim aquest breu video: Youtube
Fins al 13 de maig.
Casa Garriga i Nogués, Diputació-250 (entre Balmes i Rambla Catalunya)
Dilluns: de 14 a 20 h, gratuïta.
Dimarts a dissabte: de 10 a 20 h.
Diumenges i festius: d’11 a 19 h.
3 €, gratuïta els dilluns.
[divider]
CaixaFòrum: Músiques en l’antiguitat
La música com a fil conductor per endinsar-nos en les antigues civilitzacions d’Orient, Egipte, Grècia i Roma. Organitzada amb el Louvre, la mostra és de caràcter arqueològic i es compon d’uns 400 objectes, alguns extraordinaris. Reflexiona sobre el rol de la música com a complement del sagrat i legitimadora del poder. I no oblida el plaure d’escoltar-la: tracta de reproduir el so d’aquells instruments de l’antiguitat mitjançant dispositius d’àudio.
Fins al 6 de maig
Obre tots els dies, inclòs festius, de 10 a 20 h.
Preu: 4 € . Gratuït per als clients de CaixaBank i menors de 16 anys.
Recomanem les visites comentades+ cafè tertúlia: Els dimarts a les 16,30 h. 4 €/2€
[divider]
Joan Cardona «El glamour de la Belle Époque»
Excepcional mostra d’abast museístic sobre Joan Cardona i Lladós, il·lustrador de referència en el París modernista i el llegat del qual es va dissoldre en col·leccions privades, sense descendents que ho reivindiquessin. Format a la Llotja al costat d’Anglada Camarasa i habitual de Els 4 Gats, es va quedar a París on va collir un primerenc èxit i es va convertir en habitual del Salon d’Automne.
Quatre anys de recerca han permès a la Galeria Gothsland organitzar una exposició amb 24 obres i confeccionar un cuidadísim catàleg sobre la seva obra. Figures estilitzades i dinàmiques d’una dona moderna, emancipada, són el signe de distinció del seu treball en què combina el carbó amb ceres, aquarel·la i gouache. Un bon motiu per sortir de «Gallering».
Prorrogada al 2 de març de 2018
A Gothsland: Consell de Cent, 331
Gratuïta
Dilluns a dissabte de 10 a 14 i de 16 a 20h.
[divider]
«Guinovart, le Parisien» al Institut Français
Alex Mitrani: «És una expo de butxaca, però és d’aquelles butxaques on trobes tresors. Hi ha unes petites, molt petites, peces en paper retallat, quasi monocromes, de 1960, que són una meravella i una anticipació brutal del que faria l’Antoni Llena uns anys després. Per poc que passeu per allà a prop, visiteu-la».
El mateix Institut Français de Barcelona va concedir el 1952 una beca a Josep Guinovart per passar nou mesos a París. Va ser un xoc: va descobrir primera mà l’obra d’artistes com Cézanne, Matisse o Picasso i va marcar un punt d’inflexió en la seva obra, que va passar de l’art figuratiu a l’art abstracte.
A l’Institut Français, Carrer de Moià, 8.
Gratuïta.
Fins al 16 de febrer. Finalitzada
[divider]
Rosemarie Castoro. Enfocar a l’infinit
Gran referent del minimalisme de NY als anys 60 i 70, la gran retrospectiva del MACBA abasta la diversitat de la seva obra: pintura abstracta (colorista en una primera etapa, monocroma després), escultura, poesia conceptual, performances, instal·lacions… que interactuen entre si en produccions sorprenents i singulars.
Destaca com va traslladar el seu domini de la dansa i la coreografia a la capacitat de llegir l’espai.
En el MACBA: Plaça dels Àngels, 1.
Fins al 15 d’abril de 2018
Dilluns, dimecres, dijous i divendres, d’11 h a 19.30 h.
Dimarts no festius tancat.
Dissabtes de 10 h a 21 h.
Diumenges i festius de 10 h a 15
10 € Entrada General vàlida per un mes
15 € Passi il·limitat al MACBA durant un any
[divider]
Poesia Brossa al Macba
Gran antológica amb 800 obres i abundant documentació. Brossa construeix la seva obra des d’uns recursos mínims que contrasten amb la força dels missatges que tanca, més implícits que evidents. Com els espectacles de màgia, els seus jocs visuals requereixen la complicitat de l’espectador.
Destaquen els seus poemes visuals en què la lletra s’emancipa de la paraula per emergir com a element plàstic, amb una força i sensibilitat descomunals.
I els Poemes-objecte, que descontextualitzan objectes quotidians per crear nous missatges a partir del valor poètic que Brossa troba en ells, i que han inspirat a totes les generacions posteriors, com el gran fotògraf Chema Madoz.
Fins a a el 25 de febrer de 2018
Article dedicat i informació de la mostra a: Llegir Més
[divider]
Subscrigui’s a la nostra web: Uneixi’s a nosaltres, és gratuït. Rebrà un mail (o dos) al mes amb les nostres novetats: Subscripció
[divider]
Joan Ponç
Impulsor dels grups “L’Espai”, “Taüll” i sobretot «Dau al Set», del que va ser el seu element més salvatge, i amb els quals va desenvolupar un informalisme autòcton, dins de l’aïllacionisme de postguerra, que quan va creuar fronteres va sorprendre a tot el món. (Llegeixin, si ho desitgen, el nostre article sobre Dau al Set ).
Tres exposicions dedicades a Ponç coincideixen en aquest moment:
«Diábolo» a La Pedrera, antològica des dels anys 40 fins a les seves últimes obres dels 80.
4 €. De dilluns a diumenge, de 10 a 20 h. Fins al 4 de febrer Finalitzada
«Don Quixot, Kafka i altres somnis» a la Galeria Eude (Consell de Cent, 278), aguafuertes 1967-1982.
Gratuïta, de dimarts a dissabte: 10,30-13,30 y 17-20,30h. Fins el 28 de febrero.
“Joan Ponç-Joan Brossa” a la Galeria Joan Prats (Balmes, 54). Gratuïta, de dimarts a dissabte: 11-14h i 16-20h. Fins el 3 de febrer Finalitzada
[divider]
Escola Espanyola de París
L’aventura irrepetible dels artistes espanyols que es van instal·lar en el París d’entreguerres i van viure de primera mà el desenvolupament dels «ismes», especialment el cubisme. Tots ells van freqüentar a Picasso, que els va apadrinar. La Sala Dalmau exposa obres de Juan Alcalde, Manuel Ángeles Ortiz, , Francisco Bores, J.Fín, Joaquín Peinado, Ismael G. de la Serna, Javier Vilató o Hernando Viñes, entre uns altres.
Dalmau: Consell de Cent 349, cantonada Pg de Gràcia.
de dilluns a dissabte 10,30 a 14 i de 16,30 a 20 h.
Gratuïta. Fins el 25 de febrer
[divider]
Amadeu Adell + Paul Davies
Olivart ens proposa dos llenguatges completament diferents: els «iPad paintings» de Paul Davies, inspirats en Hockney, l’enfocament principal dels quals és la Barceloneta i la llum del mediterrani. I les evocadores imatges d’Amadeu Adell, inspirades en detalls que habitualment passen desapercebuts amb les quals Adell crea universos similars però no idèntics, i que ofereixen lectures diferents individualment o en conjunt: són els seus «Primus inter pares».
A Olivart, Carrer dels Banys Vells, 6.
Inauguració: 25 de gener 19 h.
Gratuïta, de dimecres a dissabte de 13 a 20 h.
Fins al 24 de febrer
[divider]
Total Records. Vinils i fotografía
Pels que vam créixer en l’època del vinil és un impacte emocional revisitar aquestes portades que van ser autèntiques relíquies, indisociables a la memòria musical. I si -com jo- mai va reparar en el fotògraf de la portada, és el moment de reparar el greuge a Foto Colectania.
Més de 600 portades que van impactar al seu moment i segueixen sorprenent avui, des de Miles Davis als Stones, des dels Beatles a Pink Floyd. Entre els autors d’aquestes obres mestres: Irving Penn, Andy Warhol, Helmut Newton, Robert Frank, Annie Leibovitz o Richard Avedon, aquest últim responsable d’unes cent portades.
Inclou l’extraordinària col·lecció Gladys Palmera de música cubana.
Què trobem a faltar? la música, és clar: es tracta d’una exposició de fotografia, però Colectania ha programat sessions mensuals de vinils en viu.
Inauguració: 21 de novembre a les 20 h.
Fins a l’11 de març de 2018
A Fundació Foto Colectania, Pg. Picasso, 14.
Entrada General: 4 €
De dimarts a dissabte de 11h a 20h.
Diumenges de 11h a 15h. Primer diumenge de mes gratuïta.
Web de la Fundació Foto Colectania
[divider]
Després de la fi del món al CCCB
«Aquesta civilització s’ha acabat. I tothom ho sap» (McKenzie Wark). Vuit instal·lacions immersives que reflexionen de forma innovadora sobre el canvi climàtic, què ens espera en la segona meitat del segle XXI i la nostra responsabilitat amb les futures generacions.
Ja que el món s’acaba, que s’acabi bé.
CCCB Montalegre, 5. Barcelona
Inauguració: 24 d’octubre, 19 h.
Fins al 29 d’abril de 2018
6€ / 4€ reduït
de dimarts a diumenge d’11.00 a 20.00
Tancat els dilluns no festius
Gratuïta: tots els diumenges de 15.00 a 20.00.
El primer diumenge de cada mes està obert el Mirador.
Visites comentades encloses en l’entrada:
Català: Diumenges, 11.30 i Castellà: Dissabtes, 11.30
Una extensa agenda d’activitats complementàries en: Agenda CCCB
[divider]
L’Infern segons Rodin
Hi ha obres que l’artista no realitza per exposar, sinó per viure i “La porta de l’Infern” de Rodin és paradigmàtica: un conjunt escultòric en el qual va treballar tota la seva vida però mai va voler mostrar.
La Fundación Mapfre proposa una de les mostres més rellevants dels últims temps.
Inauguració: 11 d’Octubre.
Fins al 21 de gener de 2018. Finalitzada
[divider]
Museu Marítim
Al vestíbul:
Interior: Exposició «Drassanes i galeres«, narració que ens convida a recórrer la història dels Drassanes, lligada a l’evolució de la ciutat i al desenvolupament de la corona d’Aragó: 5 €.
Tots els dies de 10 a 20 h
Diumenges, a partir de les 15 h, entrada gratuïta
Els jardins del Baluard i el Portal de Santa Madrona abrenel primer, tercer i quart diumenge de mes, d’11 a 14 h
[divider]
exposicions Barcelona